Skip to content

DirecTV removes far-right channel OAN from its service

Content of the article

US satellite broadcaster DirecTV announced on Friday that it would remove far-right channel One America News (OAN) from its service when its contract expires, dealing a blow to the popular news network.

The OAN, which rose to prominence amid the triumph and tumult of then-President Donald Trump’s administration, has been criticized for spreading conspiracy theories about the COVID-19 pandemic and the 2020 elections.

“We have advised Herring Networks that, following a routine internal review, we do not expect to enter into a new contract upon the expiration of our current agreement,” a DirecTV spokesperson said in an emailed statement. at Reuters.

Content of the article

AT&T Inc, DirecTV’s parent company, struck a deal with Herring Networks Inc in 2017 that included OAN and a little-watched lifestyle channel, AWE. DirecTV began carrying the networks in April of the same year.

OAN and Herring Networks could not immediately be reached for comment outside of office hours.

AT&T has been a crucial source of funding for OAN, providing tens of millions of dollars in revenue, a Reuters investigation found last year. Ninety percent of OAN’s revenue came from a contract with AT&T-owned television platforms, including DirecTV, according to 2020 sworn testimony from an OAN accountant.

DirecTV’s contract expires in early April, according to Bloomberg News, which previously reported the development.

(Reporting by Bhargav Acharya and Jahnavi Nidumolu in Bengaluru; Editing by William Mallard)